Vila i frid Victor!

(bilden är lånad)
Jag var inne och läste lite olika bloggar när jag klickade mig vidare till olika bloggar och artiklar.
Jag vet inte hur jag ska förklara, men det är hemskt. Victor blev bara 1,5 år. Han fick diagnosen högrisk Neuroblastom stadie 4. Till slut gick hans liv inte att rädda. Jag kan inte göra så mycket åt det som hänt, men med detta inlägg vill jag att flera ska ta del av historien och hjälpa barncancerfonden.

Aftonbladet har skrivit en artikel om Victor och hans föräldrar.

Ännu en Artikel i Aftonbladet

Barncancerfondens insamling: Victor, vår stjärna.

Föräldrarnas vän Sandra hjälper till och sprider budskapet om att hjälpa till. Det var till denna sida jag kom först.

"Victors blogg"  Här har hans föräldrar skrivit om Victors tid på jorden. Jag sitter med tårar i ögonen och läser..

Låten Jag fick låna en ängel finns med på Sandras blogg.. Låten tyckte jag var så fin, så här kommer den, med texten.

 
Text till låten:
Du log mot mig
En sista gång
Du var så lugn
Som om du redan gett dig av
Du såg på mig
Att jag var rädd

Hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
För en stund Du gav mig allt
Ett hjärta kan
Du lever kvar i mig
Så länge livet ger mig tid
Du sa till mig 'Var inte rädd'

Men säg mig hur kan man nånsin' va' beredd?

Jag fick låna en ängel
Som spred sitt ljus i mitt liv
I varje andetag
Du togs bort från mig
 Alldeles för tidigt
 
Jag fick låna en ängel
För en stund Min ängel..
(Jag fick låna en ängel)
Du spred ditt ljus (i mitt liv)
I varje andetag
Du togs bort från mig
Alldeles för tidigt
Jag fick låna en ängel
Jag fick låna en ängel
För en stund.


VILA I FRID, VICTOR!

Jag kände att det här inlägget var viktigt för min del. Jag kände ingen av de, hade inte ens hört talas om historian, men jag kände att det lilla jag kan göra, det ska jag göra.

Kram

Kommentarer
Postat av: Daniel

Gråter.



Må fine Viktor vila ifrid. Och få sova så varmt.

2009-04-20 @ 12:42:47
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0