Recept på Ost & Skinkgifflar

Fick en fixidé att jag skulle baka min lunch, så det blev ost och skinkgifflar. Perfekt som mellanmål och lättare måltid.
Här kommer receptet:

Ost och Skinkgifflar ca 25 st

Ingredienser
:
9 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
3 krm salt
75 g margarin
3 dl mjölk

Fyllning:
Ost och skinka


1. Sätt ugnen på 250 grader
2. Lägg bakplåtspapper på en plåt.
3. Blanda mjöl, bakpulver och salt i en skål.
4. Finfördela margarinet i skålen med fingertopparna, tillsätt mjölken. Arbeta snabbt ihop till en deg. Tillsätt mer mjöl om degen är kladdig.
5. Kavla ut degen till en rund kaka.
6. Skär ut trekanter.
7. Dela skinkan i mindre bitar och ha tillsammans med hyvlad ost på det på degbitarna.
8. Rulla ihop varje trekant
9. Grädda i mitten av ugnen ca 10 minuter, eller tills de är ljyllenbruna.
Smaklig måltid!

Detta recept är perfekt som mellanmål eller lättare måltid.


 I ugnen.


 Färdiga!

Tillsammans med ett glas mjölk = MUMS!!

Redan när jag ätit klart så försökte jag lägga in detta inlägg, men inte funkade det då, men förhoppningsvis nu ! =)

Jag skrev tidigare att dagen skulle innehålla mycket skolarbete.. ja det var tänkt så.. hihi.. har inte gjort så mkt..

Men nu ska jag kolla in på http://www.mtv3.fi en snabbis =)

Kram







Kommentarer
Postat av: mammabecka

Vilket bra tips! Det ser supergott ut :)



kramar

2009-02-23 @ 17:38:02
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0