Alla borde få chansen!

Hej Hej!
Idag blev en kort dag för mig, är ju och praoar i en etta. Eleverna slutar redan 12.50, men jag var beredd på att få vara kvar till minst 15.00. Men så blev inte fallet.
Dagen var bra, fick rätta lite böcker och hjälpa eleverna. Lite komiskt är det för just den här veckan har Sara(läraren) en lärarkanditat hos sig. Och gissa vad hon heter? Juste, Johanna! =) Hihi

Under dagen började jag fundera kring en sak som hände idag.
Eleverna delades in i 2 grupper och skulle sedan läsa högt för varandra. Vissa kunde läsa bättre än andra, och för vissa tog det lite längre tid. När  de som har lite svårare att läsa tog tid på sig, läste de som är lite snabbare upp texten. 
 
Jag har tysnadsplikt om saker som angår eleverna, och det ska jag hålla och därför ska jag  inte gå in mer på just den här händelsen, men då började jag fundera kring detta.. Såhär kan det vara överallt, att de som ligger lite efter inte ens får en chans!
Om man ska kunna utvecklas måste det få ta tid, och man måste få göra misstag!
Man ska inte behöva höra skrattet och de elaka kommentarerna om man råkar svara fel.
Det här är ett problem som finns överallt. De sk "bättre" tror verkligen att dom är bättre, man ger inte de lite sämre chansen. Alla borde få en chans att utvecklas! Just i denna situation sa läraren till vilket är jättebra!! Sånt här ska inte få förekomma!!

Både läraren och de 2 assistenter som finns i klassen är jättesnälla!

Eftermiddagen kommer tyvärr innehålla lite plugg, men jag kan inte göra något åt det.

Nu ska jag skriva ett inlägg på den andra bloggen jag skriver på. Klicka här för att komma dit. 

Kram Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0