Äntligen!

Nu bestämde jag mig för att lägga in recepten, som jag skulle gjort för länge sen! =)

Äppelpaj

Ingredienser:

4 dl vetemjöl

125 gram margarin

2 tsk bakpulver

1,5 dl farinsocker

2 ägg(ett till pensling)

2 msk kallt vatten

3-4 äpplen

2 msk farin- eller pärlsocker

Gör så här:

  1. Finfördela margarinet i mjölet.

  2. Rör ner de torra ingredienserna.

  3. Vispa ihop vatten och ägg med en gaffel, häll ner i blandningen.

  4. Smörj en form med smält margarin.

  5. Tryck ut degen i formen.

  6. Lägg på ett lager äppelskivor, pensla med uppvispat ägg och strö på farin-eller pärlsocker.

  7. Grädda i 200 grader i 30-40 minuter.

  8. Serveras gärna varm med vaniljsås.


 

Farinkakor(ca 50 st, beroende på storlek)

Ingredienser:

2 dl havregryn

1 ½ dl kokosflingor

150 gram smör eller margarin

3 msk vatten

2 dl Brun Farin Strö

1 tsk vaniljsocker

2 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver

Gör så här:

  1. Blanda havregryn och kokosflingor i en skål.

  2. Smält matfettet.

  3. Tillsätt vatten i den smälta matfettet och häll detta över flingblandningen.

  4. Banda i övriga ingredienser.

  5. Rulla små kulor som läggs på en plåt med bakplåtspapper.

  6. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 10-15 minuter.

  7. Låt svalna på galler.



Jag har skaffat en annan blogg där jag lägger upp i princip bara recept. =)
Nu ska jag kolla till köttfärspajen vi lagat till middag idag!

Kram



 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0