Bra jobbat, Heli!!

Igår kväll avgjordes Miss Finland tävlingen. För Heli gick det inte så jättebra.
Hon kom inte bland de 5 bästa, men hon kom till final! Jag är inte ett dugg beskviken, jag är så stolt över att jag har en kusin som var 1 av de 10 bästa i hela Finland!! =) Jag tror det brast på att hon inte pratade så mycket, men hon var så duktig! Det heter ju tredje gången gillt, eller hur? Förra året kom hon bland de 15 bästa, i år bland de 10 bästa, nästa år gäller det!! Hihiii


Hur är det med er då?? Här är det sådär.. Hostan fortsätter, kunde inte sova så mycket inatt.. i runt 1 timme hostade jag i princip konstant!! Det gör så ont att jag gråter! Jag orkade inte gå till skolan idag, så det blev att vara hemma. Hostan bryter ner mig totalt!!

Var hos läkarn idag. Själva besöket inne hos läkarn gick väldigt snabbt, sen skulle det tas ett blodprov.
Jag har ingen infektion i kroppen, däremot sa hon att det är luftrörskatarr. som vi trott..
Det finns inget botemedel.. Men hon skrev ut hostmedicin som skulle dämpa hostan lite..
Väl på apoteket får vi veta att detta är någon slags hosta som hållt på sen i julas.. Och i snitt håller den på i
ca 5-7 veckor!!!!! Fy va lång tid!! Hur ska jag klara det????


Hursomhelst fick vi också ett "läkarintyg" som jag kan visa idrottsläraren, om jag nu orkar ta mig till skolan.  Hoppas de förstår då.. Var ute och gick sisådär en halvtimme med mamma och pappa, och det gjorde det bara värre.. =(

Eftermiddagen måste bestå av lite plugg.. Jag orkar egentligen inte, men har 1 prov på tisdag och inlämningsuppgift till på torsdag+ att jag vart hemma från skolan idag.


Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0