De små orden betyder så mycket

Söt
Snäll
Duktig
Omtänksam
Glad
Positiv
Jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst. Alla dessa små ord, små komplimanger, gör så himla mycket för själen. Man får lite självförtroende och tänker : Åh va kul att de tycker så. Samtidigt blir man lite generad.
Sen kommer de negativa tankarna : Tycker de verkligen det? Eller säger de bara så för att vara "snäll"? Allt stämmer in på mig, och jag tror de flesta tjejer i min ålder också kan känna igen sig.

Just min klass har en "tjejgrupp". Jag tycker inte så himla mycket om det, men övningen vi gjorde idag fick mig faktiskt att tänka till. Jag har själv redan gått den här "kursen" eller vad man ska kalla det, så jag vet ju ungefär vad vi kommer göra. Förra gången vi gjorde den här övningen gav den inte lika mycket, då vi bara var två stycken, dvs jag och ledaren just den gången.
Övningen gick ut på att alla i gruppen fick skriva en positiv sak om de andra i gruppen. När man fick höra vad de andra skrivit ner blev man lite generad. Men varför egentligen? Varför känner vi oss generade? Vet inte riktigt vad man ska svara?
Jag tror alla måste bli bättre på att ta emot komplimanger men framförallt ge komplimanger!

Ta åt er av komplimanger ni får!
Pröva ge en komplimang du också så ska du se att kompisen blir glad!


Ett litet ord kan betyda så mycket!

/Johanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0